Nieuwe inspiratiesessies over IT & Technology

Het tweede blok van het Talent Development Program is van start gegaan, met het thema ‘IT & Technology’! Dat betekent weer een nieuwe serie insiratiesessies! Onderwerpen als Content Management, Virtual Reality, Data en Gaming komen aan bod. We hebben experts van onder meer MediaMonks, NHTV, RTL en Graphlr bereid gevonden om een inspiratiesessie te hosten. De sessies zijn vanaf nu bovendien helemaal gratis toegankelijk! Kom langs om je te laten inspireren door nieuwe trends, innovatieve projecten of interessante denkwijzen!

 

PROGRAMMA

Donderdag 12 januari
Datastrategie – door Erik van Heeswijk (Cleverlions)
Data – al tijden hét buzzword in de media-industrie, én daarbuiten. Het tovermiddel om de relatie met je gebruiker te verbeteren, relevanter te worden en gedegen keuzes te maken. Data in plaats van gut feeling. Maar daarvoor moet je wel een zinvolle data-strategie opzetten. Hoe doe je dat? Wat is daarbij belangrijk? Hoe dient data als voeding voor je content-strategie? Allemaal vragen waar Erik van Heeswijk op in zal gaan tijdens de inspiratiesessie op donderdagavond 12 januari.

Donderdag 19 januari
User generated content – door Annemarieke van Felius–Loderus en Peter Minkjan (RTL)
Hoe betrekt RTL de kijkers bij haar programma’s? Annemarieke van Felius – Loderus, Head Product Development TV bij RTL Digital Media geeft aan de hand van beeldende praktijkcases antwoord op deze vraag. Daarnaast gaat Peter Minkjan, Social Media Strateeg bij RTL Digital Media tijdens deze inspiratiesessie in op de vraag hoe social media hiervoor het beste ingezet kunnen worden.

Donderdag 26 januari
Gaming- door gameprofessor Matta Haggis (NHTV)
Wat komt er allemaal kijken bij het ontwerpen van een game? Hoe houd je rekening met verschillende verhaallijnen? Hoe werk je in een multidisciplinair team samen aan één game? We nodigen Mata Haggis, Professor of Creative & Entertainment Games van NHTV, uit om je mee te nemen naar de wereld van gaming.

Donderdag 2 februari
Content Management – door Jouko Huismans (Graphlr)
Content is king. Goede kwaliteit, timing en vorm zijn belangrijke elementen om een groot bereikt te creëren voor je content. Maar hoe regel je dit praktisch? Hoe richt je een systeem in dat jouw content strategie ondersteunt? Graphlr biedt Content Management Systemen aan grote mediabedrijven aan, waaronder radio 538 en grote festivals. Tijdens deze inspiratiesessie geven ze een kijkje in hun content keuken en laten aan de hand van een case van een groot festival zien hoe een omni channel experience gecreëerd wordt.

Donderdag 9 februari
Virtual Reality – door experts van MediaMonks
Virtual Reality is al tijden het buzzword in de media industrie. Deze nieuwe technologie biedt media makers de mogelijkheid om een verhaal op een immersive en emotionele manier te vertellen. Reden genoeg dat veel filmmakers, journalisten maar ook merkstrategen met interesse naar VR kijken. Maar VR is niet zomaar een gimmick die je ergens opplakt. Het productieproces is complex en VR is niet voor ieder content type geschikt. Tijdens deze inspiratiesessie leggen experts van MediaMonks uit waarom je VR zou moeten gebruiken, maar ook waarom niet.

AANMELDEN

Deelname is kosteloos, maar vol = vol. Meld je aan via een van bovenstaande sessies en stuur een mailtje naar meeting@hilversummediacampus.nl