Zet de denkkracht van Erasmus honours studenten in tijdens Challenge

Erasmus Universiteit Rotterdam organiseert samen met Hilversum Media Campus in het voorjaar van 2018 weer een challenge voor studenten van het Master Media Studie Honours Project en is daarvoor nog op zoek naar een enthousiaste opdrachtgever. Ben je geïnteresseerd om de denkkracht van young professionals in te zetten? Heb je een vraag die je door hen wilt laten onderzoeken? Toe aan een dosis frisse ideeën van studententeams? Word dan casepartner van deze challenge!

Over het Master Media Studies Honours Project

Het Master Media Studies Honours Project (HP) is een extra-credit programma dat vier weken loopt in april 2018. Het programma is alleen toegankelijk voor de meest talentvolle en gemotiveerde studenten die daartoe worden uitgenodigd. Op deze manier biedt Erasmus de studenten kansen en uitdagingen die normaliter buiten het bereik van de Master Media Studies vallen. Het HP bestaat uit een toegepast project in het veld van media en communicatie in samenwerking met een externe organisatie. Deze externe partij legt een bestaande casus aan de studenten voor die voor het bedrijf zelf relevant is. Op hun beurt, profiteren de studenten van de werkervaring, maar ontwikkelen zij ook extra-curriculaire vaardigheden. Erasmus Universiteit Rotterdam organiseert relevante workshops en bijeenkomsten om de studenten te begeleiden met de casus. Idealiter zijn de studenten tijdens deze periode dan ook afwisselend een aantal dagen werkzaam op locatie en een aantal dagen op de universiteit.

DE STUDENTEN

De Master Media Studies bestaat uit vier master programma’s waarvan twee in het Nederlands zijn: de Master Media & Cultuur (M&C) en de Master Media & Journalistiek (M&J). Hoewel elke master een uniek profiel heeft, hebben alle studenten de volgende competenties:

  • Up-to-date kennis en begrip van theorie en onderzoek in media en communicatie
  • Training om de brug tussen theorie en praktijk te slaan
  • Analytisch vermogen
  • Opzetten en uitvoeren van kleinschalige onderzoeksprojecten
  • Zelfstandig kunnen werken

Aanvullend hebben de studenten, afhankelijk van de specifieke master, een andere focus waarbij M&C studenten zich meer richten op data crawling op het internet en definiëren van consument segmenten en studenten M&J meer journalistieke vaardigheden bezitten.

Casepartner

Als casepartner leg je een casus neer bij de studenten. Een vraagstuk waar je bijvoorbeeld al lang mee in je hoofd zit, maar zelf niet de tijd voor hebt om er grondig onderzoek naar te doen. Zet een groep gemotiveerde studenten in om zich over dit issue te buigen! Er zijn geen kosten verbonden aan het inbrengen van een case, maar er gaat wel tijd zitten in de begeleiding. Stel je open, geef de studenten de ruimte en laat je verrassen door hun inzichten en kennis.

In de zomer van 2017 waren Quadia en United casepartners en lieten een groep studenten onderzoek doen de toegevoegde waarde van hun expertises in andere sectoren. De studenten gingen vier weken lang aan de slag met het topic en presenteerden hun bevindingen in een uitvoerige presentatie en adviesrapport. Quadia en United waren erg tevreden met het resultaat. Een win-win situatie voor beide partijen! Wie wil dat niet?

Neem contact op met Lotte Volz of Marlies van de Meent om de mogelijkheden om casepartner te worden te bespreken.