Cross Media Café Coming Soon

Op donderdag 7 september openen iMMovator en Beeld en Geluid traditiegetrouw het nieuwe mediaseizoen met het Cross Media Café Coming Soon. Wat zijn de cross mediale plannen van de omroepen voor het nieuwe seizoen? De hoofden nieuwe media van diverse omroepen en media bedrijven presenteren hun nieuwe projecten. Nieuwe formats, online experimenten en crossmediale totaalconcepten.

Programma

14.00-15.15 Deel 1: Nieuwe tracks en nieuwe samenwerkingen

  • Maica Levenbach en Robbert Schep van Groovidi laten zien hoe met de innovatieve technologie van Groovidi bezoekers van Sensation ‘The Final’ zelf onderdeel van de show werden. Download de Groovidi app om tijdens het Cross Media Café​ zelf te ervaren hoe dat werkt! ​​Groovidi is betrokken bij het iMMovator Spectacular Live Events track, dat zich richt op media innovaties rond grote Sport en Live events.
  • Steve Elshawary, Head of Innovation at EzyInsights, a ”content discovery and news tracking tool” uit Helsinki, met als klanten onder andere Linda. Ezyinsight nam deel aan het MediaMatters programma, onderdeel van de nieuwe track Business in Mediadat draait om het vergroten van omzet, werkgelegenheid en winstgevendheid van mediabedrijven.
  • Marnix van Gisbergen, Professor Digital Media Concepts NHTV Breda, en Niels Bonenkamp, project manager NHTV, presenteren de plannen voor het lectoraat Media Enriched Sport Experiences – de samenwerking tussen NHTV, Ziggo en gemeente Hilversum en de Hilversum Media Campus.
  • HMC Presents Media Talent. Hilversum Media Campus selecteerde uit eindexamenwerk van onder andere NHTV, HKU en de Dutch Filmers Academy het beste werk. In een korte pitchsessie presenteren de jonge talenten zich aan het publiek. Ben jij net afgestudeerd en laat je graag je werk zien? Of ben je werkzaam bij een hogeschool en help je ons graag naar het talent van jouw opleiding? Meld je bij Marlies van de Meent van Hilversum Media Campus. Meer informatie op de website van HMC.)

15.14-15.45 Pauze en bezoek aan demos

15.45-17.00 Deel 2: Grote plannen omroepwereld in internationaal perspectief

  • Stan van Engelen, hoofdredacteur televisie bij de VPRO, over de plannen van de VPRO om direct een internationaal publiek aan te spreken, met diverse speciale Youtube kanalen. Sinds begin van het jaar is al driehonderd uur aan programma’s vertaald in het Spaans, Engels en Frans en geleidelijk gepubliceerd op de kanalen: VPRO World StoriesVPRO Documentary en VPRO Metropolis.
  • Geert Hoogeveen, Managing Director Benelux bij SNDC8​ komt vertellen wat de plannen zijn van dit nieuwe initiatief. Dit Europese platform brengt omroepen, uitgevers en content owners bij elkaar om samen sterke digitale advertentieplatforms aan te bieden, en daarmee direct concurrentie aan te gaan met partijen als Youtube en Google. ​
  • SpotX is een video-inventory managementplatform dat voorziet in de technologische infrastructuur voor ad-serving en programmatic video, outstream video-adunits en oplossingen voor connected TV.

Meer informatie en inschrijving op de iMMovator website.

Het Cross Media Café maakt onderdeel uit van Dutch Media Week, een zevendaags evenement  van 6 – 13 september, waarin media in al hun facetten centraal staan voor de professional en het grote publiek. Meer informatie: www.dutchmediaweek.nl