Media Future Week

Tijdens de Media Future Week komen studenten, docenten, lectoren en jonge professionals van media & entertainment opleidingen samen om zich te verdiepen in de toekomst van media. Ze werken vier dagen lang in multidisciplinaire teams aan opdrachten van bedrijven. Daarbij worden ze ondersteund door co-creatie sessies, workshops en lezingen van internationale experts. De week wordt door veel deelnemers omschreven als “de leerzaamste week van mijn opleiding” en een “rollercoast ride”.

Bezoek de internationale lezingen

De keynotes tijdens het plenaire programma van MFW zijn voor professionals kosteloos bij te wonen. Er zijn slechts een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus schrijf je hier alvast in. Alle presentaties vinden plaats in Beeld en Geluid op het Media Park in Hilversum.

Maandag 15 mei 
10.00 – 11.20 – Evgeny Morozov
19.00 – 20.00 – Joris Luyendijk

Dinsdag 16 mei
09.00 – 10.45 – Madeline Ashby & Scott Smith

Woensdag 17 mei
09.00 – 10.00 – Amber Case
13.00 – 13.30 – Henk van Ess

Donderdag 18 mei
9.00 – 09.30 – Jochem van den Berg

Schrijf je hier in voor een van deze sessies

Centraal thema: “Design for storytelling in a post-truth media world”

Met Brexit en de Amerikaanse verkiezingen is een nieuw concept opgekomen: ‘post-truthism’. In de campagnes voor Brexit en Trump werden eigen waarheden, opinies en zelfs feiten gecreëerd om andere te kleineren. Daarnaast groeit het zogenaamde ‘fakenews’ en ‘clickbaits’ op platforms als Facebook. Hoeveel waarde geef je als (toekomstig) media maker aan de waarheid? Geef je je gebruikers wat ze willen? Zie je het als jouw taak ze op te voeden? Hoe ontwerp je als media maker mediaproducten waarin feiten, waarheid en boodschappen die het publiek bereiken, ook als ze niet willen luisteren? Deze vragen staan centraal tijdens MFW17.

Kijk op de website van de Media Future Week voor het laatste nieuws en mogelijkheden om deel te nemen. Aanvullende vragen? Mail naar info@mediafutureweek.nl.