Media Talk: Guerrilla marketing – een onvergetelijk wauw-effect

Donderdag 12 oktober wordt de eerste Media Talk gehouden! Een gratis toegankelijke inspiratiesessie van 1,5 uur die we een keer per maand over een wisselend onderwerp organiseren. De eerste sessie staat in het teken van guerrilla marketing!

Guerrilla Marketing

Guerrilla marketing is een strategisch doordachte reclameoverval die op een onvoorspelbaar moment, op een originele, relevante manier en op het juiste ogenblik bij de juiste doelgroep sympathie en een onvergetelijk wauw-effect opwekt voor een merk, mening, dienst of product. Je doelgroep op een bijzondere en positieve manier bereiken, daar gaat het om! Zeeman undercover op de Fashion Week, de Glamour Stiletto run en de Grote Donor Show zijn enkele Nederlandse voorbeelden van geslaagde Guerrilla marketing acties.

Maar hoe bedenk je nu zo’n gaaf guerrilla marketing concept? Wat heb je hiervoor nodig? En wanneer wordt jouw idee een succes? Filip Kohlmann van Raúl&Rigel gaat tijdens de Media Talk in op alle facetten van guerrilla marketing. Aan het einde van de avond ga je naar huis met een aantal praktische tips én inspirerende voorbeelden van guerrilla marketing acties.

OVER FILIP KOHLMANN

Filip studeerde aan de HEAO Small Business in Haarlem, destijds de enige opleiding die HEAO en echte projecten combineerde. Tijdens en na zijn opleiding heeft hij aan de wieg gestaan van de oprichting van verschillende nieuwe mediavormen: Studi’s (abri’s in hogescholen en universiteiten), Boomerang Studycards, Promovilt (bierviltjes met reclame erop), Mousepads (muismatten met reclame erop in hogescholen en universiteiten), StudentsSupport (eerste studenten website van NL). Na dit avontuur kwam hij terecht bij Bizon Buitenreclame en werd hij daar verantwoordelijk voor sales. Onder de vlag van Bizon richte hij Jack Liberties op, het eerste guerrilla marketing bureau van Nederland. In 2010 werd Jack Liberties omgedoopt tot Raúl&Rigel.

Raúl&Rigel is een offroad, streetwise production agency. Raúl&Rigel bedenkt en produceert ludieke campagnes voor adverteerders, vaak in samenwerking met bureaus. Raúl&Rigel is befaamd om zijn off-road capaciteiten, zijn betrouwbaarheid en veelzijdigheid. Of het nu gaat om een activatie op straat, online of mobiel, Raúl&Rigel produceert altijd met de streetwise mentaliteit, namelijk: Make the impossible possible!

LOCATIE EN TIJD

De inspiratiesessie start om 18.30 uur en is rond 20.00 uur afgelopen. Locatie is de SWITCH, gelegen aan het Joop van den Endeplein op het Media Park. De SWITCH is de uit zwarte containers opgebouwde locatie met On/Off erop.

AANMELDEN

Ben je geïnteresseerd om deze inspiratiesessie te volgen? Meld je aan bij meeting@hilversummediacampus.nl om een plek te reserveren. Deelname is gratis, maar let op: er is beperkt plek en vol=vol!