Partners

Hilversum Media Campus maakt zich sterk voor (een leven lang) leren in de media en het dichterbij elkaar brengen van bedrijven en onderwijsinstellingen. Dat doen we uiteraard niet alleen, maar met de steun van onze partners. Partners verbinden zich met HMC omdat zij de media-industrie een warm hart toedragen. Onderstaande organisaties hebben zich als partner aan Hilversum Media Campus verbonden.

 

Partners

 

Beeld en Geluid

Beeld_Geluid R CMYKHet Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid is het media-archief van Nederland en de grootste van zijn soort in Europa. Het Instituut speelt een toonaangevende rol op het gebied van beheer en toegankelijk maken van het Nederlandse media-erfgoed. Het gebouw op het Media Park in Hilversum herbergt een dagelijks groeiende collectie van radio, televisie, film, foto’s, muziek, documentaires, nieuwe media, games en internetcultuur. Deze collecties geven een uniek beeld van de geschiedenis van Nederland van de afgelopen honderd jaar en van de ontwikkeling van de audiovisuele media in het bijzonder. Beeld en Geluid is toegewijd om de unieke collectie en de kennis daarover breed toegankelijk te maken voor uiteenlopende doelgroepen, waaronder mediaprofessionals, de creatieve sector, het onderwijs en het algemeen publiek. Door middel van onderzoek en innovatie heeft het instituut zich ontwikkeld tot een brede culturele instelling die met de opgebouwde kennis en infrastructuur een centrale functie inneemt binnen de archief- en mediasector in binnen- en buitenland.

Ga naar de website van Beeld en Geluid

BNN-VARA

BNNVARA kleinBNN-VARA is een onafhankelijke, maatschappelijk betrokken en vooruitstrevende publieke omroep. BNN-VARA wil een breed en een specifiek jong publiek bereiken. Menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en sociale rechtvaardigheid zijn richtinggevend. BNN-VARA wil informeren, raken, amuseren en aan het denken zetten met professioneel gemaakte programma’s die getuigen van betrokkenheid, een kritische opstelling, originaliteit, vernieuwingsdrang, lef en humor.

Ga naar de website van BNN-VARA

Hilversum Mediastad

Mediastad-witBijna 10.000 mensen maken de media in Hilversum. Hier zijn de grote studio’s van de publieke en commerciële omroepen. Audio, video en animatie worden hier samengevoegd tot nieuws, informatie en entertainment. De gemeente Hilversum is trots op zijn mediabedrijven en werkt actief aan een klimaat waar ondernemers zich thuis voelen. Partners zijn daarbij onder andere de innovatieplatforms zoals iMMovator, kennisinstellingen zoals de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht en natuurlijk de bedrijven zelf.

Ga naar de website van Hilversum Mediastad

HKU

HKU logo 2013HKU (Hogeschool voor de Kunsten Utrecht) onderscheidt zich met hoger onderwijs in de kunsten en de media en is een drijvende kracht in opleidingen en innovatie voor de creatieve industrie. Het motto van HKU is ‘nieuwe verbindingen, nieuwe toepassingen’. Ze stimuleren samenwerking tussen verschillende disciplines, die tot onverwachte ideeën leidt: de verbindingen. HKU vindt het ook belangrijk dat je al tijdens je studie nadenkt over welke plek jij als kunstenaar in de wereld hebt: de toepassingen.

Ga naar de website van HKU

NHTVNHTV hmc site

NHTV Breda is een middelgrote, niet-particuliere instelling voor internationaal hoger onderwijs met hbo-bacheloropleidingen op het gebied van Games & Media, Hotel & Facility, Built Environment, Logistiek, Toerisme en Vrije tijd. Daarnaast biedt NHTV de ‘Master in Media Innovation aan’, een uniek eenjarig executive masterprogramma.

Ga naar de website van NHTV

Omroep MAX

Omroep MAX is een publieke omroep die zich richt op mensen van 50 jaar en ouder, gevestigd in Hilversum. Wij maken sinds september 2005 programma’s op radio, televisie en internet. MAX laat de vijftigplussers zien zoals ze zijn: vaak zeer actieve mensen, betrokken bij hun omgeving en volop onderdeel van de moderne samenleving.

Ga naar de website van Omroep MAX

ROCROC van Amsterdam – MBO College Hilversum

Het ROC van Amsterdam (ROCvA) verzorgt middelbaar beroepsonderwijs op negen moderne mbo-colleges in Amsterdam, Amstelveen, Hoofddorp en Hilversum. Elk mbo college heeft een eigen opleidingsaanbod en een aantal specialismes. De beroepspraktijk is zichtbaar en voelbaar op school. In totaal biedt het ROCvA bijna 300 mbo-opleidingen. Het onderwijs op de mbo-colleges is kleinschalig georganiseerd, als student heb je voornamelijk te maken met de afdeling waar je opleiding onderdeel van is. Het ROC van Amsterdam kenmerkt zich door kwalitatief hoogwaardig onderwijs met veel aandacht voor de individuele student. De opleidingen worden als Beroeps Opleidende Leerweg (BOL, voltijd) en/of als Beroeps Begeleidende Leerweg (BBL, deeltijd) gegeven.

Ga naar de website van MBO College Hilversum / ROC van Amsterdam

RTL NederlandLOGO_RTL_BLACK_MARQUE_BOX

Met een krachtig zenderportfolio, een toonaangevend nieuwsbedrijf en een toppositie in digitale media en op de entertainment markt, is RTL Nederland een van de meest vooraanstaande allround media- en entertainmentbedrijven van het land. Het bedrijf heeft met zijn zeven tv-zenders RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8, RTL Lounge, RTL Crime en RTL Telekids het marktleiderschap op de Nederlandse televisiemarkt stevig in handen. De digitale activiteiten worden gekenmerkt door onder andere RTLXL.nl, Buienradar.nl  en Videoland.com, die er mede voor hebben gezorgd dat RTL een top 10 positie bekleedt in de digitale markt. Investeringstak RTL Ventures ontplooit activiteiten die ons direct in contact brengen met de consument. Met RTL Live Entertainment is het bedrijf actief op de entertainmentmarkt en bouwt het onder andere aan de doorvertaling van televisiemerken naar live entertainment. Al deze activiteiten samen, zorgen ervoor dat RTL miljoenen consumenten kan informeren en amuseren, overal en altijd.

Ga naar de website van RTL Nederland

UnitedLogo_United_Rood_Zilver

United, gehuisvest in het Muziekpaviljoen op het Media Park te Hilversum, is een full service organisatie op het gebied van faciliteiten, technisch en creatief support voor media en broadcast organisaties. Innovatie en flexibiliteit staan bij ons hoog in het vaandel en zijn speerpunten waarmee we onze positie in een sterk en snel ontwikkelende markt consolideren en verder uit bouwen. Vanuit onze product afdelingen c.q. diensten zijn wij in staat een zeer divers assortiment aan faciliteiten en services aan te bieden. Dankzij onze ervaring, betrokkenheid bij onze opdrachtgevers en flexibele aanpak zijn wij een natuurlijke partner voor veel media en broadcast organisaties.

Ga naar de website van United

Vodafone-Ziggoziggo

Vodafone-Ziggo is een van de toonaangevende communicatie en entertainment dienstverleners voor consumenten en bedrijven in Nederland. Vodafone-Ziggo levert 9,7 miljoen diensten aan zijn klanten met 4,0 miljoen televisie-, 3,1 miljoen internet- en 2,5 miljoen vaste telefonie dienstenabonnees. Daarnaast levert Vodafone-Ziggo aan 197.000 abonnees mobiele telefoniediensten en hebben klanten beschikking over meer dan 2 miljoen WifiSpots door heel Nederland (cijfers per 31 maart 2016). De klein- en grootzakelijke markt maakt gebruik van producten zoals datacommunicatie, (mobiele) telefonie, televisiediensten en elektronische betalingsmogelijkheden.

Ga naar de website van Ziggo

 

Elastique

ElastiqueElastique is een bekroond digitaal productie bureau dat online ervaringen maakt voor tv, web en mobiel. Het groeiende team bestaat uit digital designers, web- en mobile developers. In nauwe samenwerking met opdrachtgevers maakt Elastique kwalitatief hoogstaande websites en mobiele applicaties. Ze volgen de laatste trends in het digitale landschap en lopen voorop in het implementeren van deze trends. Opdrachtgevers kunnen er dan ook van uitgaan dat hun websites en applicaties worden gemaakt aan de hand van de meest recente, toepasbare digitale ontwikkelingen.

Ga naar de website van Elastique

Erasmus Universiteit Rotterdam

De Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) is een internationaal georiënteerde onderzoeksuniversiteit met een uitgesproken maatschappelijke oriëntatie in haar onderwijs en onderzoek. Onze wetenschappers en studenten werken aan het oplossen van mondiale uitdagingen, geïnspireerd door het altijd dynamische en kosmopolitische Rotterdam, dat daarbij veelal fungeert als een levend stadslaboratorium.

Ons academisch onderwijs is intensief, actief en toepassingsgericht. Ons onderzoek vindt steeds vaker plaats in multidisciplinaire teams, die sterk verweven zijn met internationale netwerken. Dankzij onze onderzoeksimpact en de kwaliteit van onze opleidingen kunnen we ons meten met de top van de Europese universiteiten.

Ga naar de website van Erasmus Universiteit Rotterdam

HU

Hogeschool Utrecht is een ambitieuze hogeschool in een dynamische omgeving. Als University of Applied Sciences verzorgen we onderwijs en verrichten we onderzoek. We leiden – aankomende – professionals op die gewild zijn op de arbeidsmarkt en onlosmakelijk zijn verbonden met de regio Utrecht. De verbinding tussen onderwijs, onderzoek en de beroepspraktijk versterkt onze impact in de regio.

Ga naar de website van HU

Media Parklogo

Ondernemen op het Media Park betekent ondernemen in het hart van de Nederlandse media wereld. Omringd door gevestigde namen en jong talent ben je onderdeel van een ondernemende community. Een plek die zich tevens onderscheidt in een hoog voorzieningenniveau op het gebied van media, zowel technisch als in de verscheidenheid aan ruimten. Het Media Park stelt zich ten doel ondernemers in elke vorm te ondersteunen, zodat zij zich enkel hoeven te focussen op het excelleren en de groei van de onderneming. Met Media Park Beheer kent het park een ‘dedicated’ beheerorganisatie die kan bouwen op 40 jaar ervaring in de media. Zij begrijpt dan ook beter dan wie dan ook de opgaven waar media gerelateerde bedrijven voor staan, kennen de mensen op het park en zijn dan ook in staat om een professionele, maar vooral persoonlijke service op maat te bieden.

Ga naar de website van Media Park

Ngage Mediangage-logo-okt2012-300x75-cmyk

Ngage Media biedt aan mediabureaus en adverteerders een netwerk aan van grote digitale schermen met nationaal bereik. De schermen bevinden zich op plaatsen waar veel mensen samen komen en worden onderverdeeld in de categorieën Public Transport, Public Retail en Public City Screens. Naast media-exploitatie adviseren we vastgoedeigenaren en gemeenten in hoe zij maximaal rendement kunnen behalen uit hun strategische locatie en tegelijkertijd de kwaliteit van de publieke ruimte kunnen verhogen.

Ga naar de website van Ngage Media

NEP

NEP-Logo-FC-BLACK-RGBVan de Oscars tot de Olympische Spelen, NEP voorziet haar opdrachtgevers van de technologie, de mensen en de knowhow die het mogelijk maken de grootste evenementen ter wereld te produceren en zichtbaar te maken voor een wereldwijd publiek. NEP telt meer dan 2.000 medewerkers, gedreven door passie en met focus op technische innovatie. Samen ondersteunden zij producties in meer dan 65 landen, op alle 7 continenten. Naast het hoofdkantoor in Amerika heeft NEP locaties in Engeland, Ierland, Nederland, Zweden, Noorwegen, Denemarken, Duitsland, Finland, Zwitserland, België, Canada en Verenigde Emiraten.

Ga naar de website van NEP

Provincie Noord-Holland


De provincie Noord-Holland bestuurt de gelijknamige provincie, een provincie met ruim 2,7 miljoen inwoners verdeeld over 48 gemeenten. Op economisch vlak doet Noord-Holland het goed, beter dan andere provincies. De combinatie van ruimte en groen enerzijds en de internationale faciliteiten in de metropoolregio Amsterdam anderzijds maakt Noord-Holland aantrekkelijk voor veel verschillende vormen van bedrijvigheid. De provincie wil de economie verder versterken en werkgelegenheid stimuleren. Om bedrijven aan te trekken, investeert de provincie in aantrekkelijke en duurzame werklocaties, in de aansluiting van onderwijs op de arbeidsmarkt en in een ondernemersklimaat waarin ruimte is voor kennisontwikkeling en innovaties. Daarnaast spant de provincie zich in voor een uitstekende digitale infrastructuur en een sterke en duurzame agrarische sector.

Ga naar de website van Provincie Noord-Holland

Samenwerkingspartners

Naast partners die zich aan Hilversum Media Campus hebben verbonden, werken we met onderstaande partners samen in specifieke projecten of programma’s.

Make IT Work

Make IT Work maakt het voor hoogopgeleiden zonder specifieke IT-achtergrond mogelijk zich te laten omscholen naar een IT-functie op hbo-niveau en direct in een baan van start te gaan. Cursisten worden via een tool geselecteerd voor Make IT Work. Werkgevers en kandidaat-cursisten ontmoeten elkaar tijdens een werkgeversmarkt. Wanneer de werkgever en de kandidaat een akkoord hebben, kan de kandidaat als cursist mee doen. Make IT Work is een initiatief van de Hogeschool van Amsterdam.

Ga naar de website van Make IT Work

College of MultiMedia

College of MultiMedia (CMM) Amsterdam verzorgt al sinds 1997 professionele opleidingen en cursussen in de diverse disciplines van multimedia, digital marketing en IT. CMM biedt zowel fulltime als parttime opleidingen en verzorgt daarnaast een groot aantal cursussen en trainingen voor zowel beginners als gevorderden.

Met College of MultiMedia werkt HMC samen in het Talent Development Program.

Ga naar de website van College of MultiMedia

MyBit

MyBit ontwerpt, ontwikkelt, begeleidt en beheert IT-projecten van uiteenlopende aard voor een diverse opdrachtgevers in zowel het bedrijfsleven als bij de overheid. MyBit heeft een uitgebreid portfolio op IT-gebied en levert high performance business applicaties, multimedia software en private communities.

Ga naar de website van MyBit

IMMovator

081009 logo hr1IMMovator Cross Media Network heeft als doel het stimuleren van innovatie binnen de (cross)media sector. IMMovator wordt ondersteund door overheid en bedrijfsleven en heeft een sterk netwerk in de cross-media sector van ruim 8.000 leden. IMMovator is onder andere initiatiefnemer van de Monitor Creatieve Industrie, netwerk/kennisbijeenkomsten als de Cross Media Cafés, Media Future Week, het Mediapark Jaarcongres en sector ondersteunende projecten als het HbbTV Forum Nederland, Dutch Media Innovators, MediaMatters en het ketenoverleg Digitale TV.

Met iMMovator werkt HMC samen als het gaat om Community & Learning

Ga naar de website van iMMovator

MediaMatters

MediaMatters is een project van stichting iMMovator. MediaMatters versterkt het innovatie ecosysteem in de media en biedt een gestructureerde aanpak om innovatie binnen mediabedrijven te versnellen. Dat gebeurt door hen kennis te laten maken met relevante startups/scale-ups en samen te werken aan nieuwe diensten en producten en verbetering van het bestaande aanbod.

Met MediaMatters werkt HMC samen in het Talent Development Program.

Ga naar de website van MediaMatters

MediaMonks

MediaMonks is een creatief digitaalproductiebureau. Ze werken voor en met reclamebureaus en ontwikkelen fantastisch digitaal werk voor grote merken. Je kunt ze vinden in Hilversum, Londen, Los Angeles, New York en Singapore. MediaMonks wordt vertegenwoordigd door een in-house team van 250 Monks en is actief op alle vlakken van digitale productie. Onze productiecapaciteiten omvatten film, games en mobile en worden wereldwijd onderschreven door meer dan vijftig organisaties, waaronder Cannes, Eurobest, de Webby’s en de Awwwards.

Met MediaMonks werkt HMC samen in de VR Academy.

Ga naar de website van MediaMonks

NVJ Academy

De NVJ Academy organiseert educatieve activiteiten voor mediaprofessionals. Het cursus­aanbod wordt samengesteld op basis van de actuele ontwikkelingen in het vak. De praktijkgerichte cursussen bieden verdieping en zijn tevens een goede gelegenheid om in contact te komen met vakgenoten. De NVJ Academy is onderdeel van de NVJ: Nederlandse Vereniging voor Journalisten die opkomt voor belangen van journalisten. Met goede cao’s, redactiestatuten, verzekeringen, cursussen voor mediaprofessionals en juridische bijstand biedt de NVJ journalisten de mogelijkheid vrijuit te spreken, schrijven en fotograferen.

Met NVJ Academy werkt HMC samen in het Talent Development Program.

Ga naar de website van NVJ Academy

UTwente

De Universiteit Twente is een jonge en ondernemende universiteit die jonge mensen voorbereidt op die toekomst. Dit doen wij door innovatief, aantrekkelijk en toekomstgericht onderwijs en door een globale rol te vervullen in technologisch én maatschappelijk onderzoek. 2.950 wetenschappers en professionals zorgen samen voor baanbrekend onderzoek, relevante innovatie en inspirerend onderwijs voor meer dan 9.000 studenten.

Met UTwente werkt HMC samen in het Talent Development Program.

Ga naar de website van UTwente